Aralık 08, 2013

Volauvent - Volovan



Merhaba, şimdi sana dün bir dergide görüp bugün denediğim volovanı anlatacağım. Volovan vol-au-vent diye yazılır, vɔlovɑ̃ olarak okunur ve Fransızca’da “rüzgarda uçan” anlamına gelir, o kadar hafif ki adamlar böyle tanımlamış : ) tavuklusundan ıspanaklısına, peynirlisinden mantarlısına, kremalısından reçellisine yani tatlısından tuzlusuna kadar herşeyle gidiyor bu. Çünkü milföy hamurundan yapılıyor. Ben tabi ki önce tatlısını denedim..

Heyy, now i'll talk about Volauvent that i saw in a magazine yesterday and i tried to make today. You can prepare this pastry with savory ingredients, but also a sweet filling. Sure, i tried the sweet one :)


Volovanı yapmak için biri büyük biri küçük 2 kalıba ihtiyacın var. Benim 2 boyutlu kurabiye kalıbım var, ilk başta “aaa bunları kullanabilirim bunun için, süper!” dedim ama sonradan mantık hatasına düştüğümü farkettim :D çünkü küçük kalıbı büyük hamurun ortasını delmek için kullanacaksın..


Milföy hamurunu tezgaha koy, önce büyük kalıbınla 2 parça hazırla, daha sonra küçük olanla bir tanesinin ortasını del, ve ikisini üst üste getirip yağlı kağıt serdiğin tepsiye koy. İstediğin kadar hamura uygula, yumurtanın sarısını üstlerine sür ve önceden 180 dereceye ısıttığın fırına koy.



Çıkardıktan sonra kremşanti ve meyve sosları ile doldurabilirsin boşlukları. Üstüne meyve parçaları, jelibon ya da marshmallow ekle. Evet, bu kadar basit : )
Afiyet, bal, şeker olsun..



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

1-2 kelime de olsa, fikrini paylaş benimle lütfen :)

LinkWithin

link