Mart 02, 2014

İkinci Dereceden İşsizlik Yanığı

Merhaba :)
Dün Goose Style blogu sahibi sevgili Esra ile buluştuk ve İkinci Dereceden İşsizlik Yanığı adlı oyuna gittik.. Oyunu anlatmaya geçmeden candan arkadaşım Esra ve blogundan bahsetmek istiyorum.. Uzun zamandır, ilk defa görüştüğüm birinin yanında bu kadar rahat ve mutlu hissetmemiştim kendimi :) Çok güzel, çok akıllı ve çok içten bi blogger arkadaşımız, umuyorum ki benim hayatımda daha fazla yer alırsın canım ;) Blogu da kendi gibi, pek şahsına münhasır, hala takip etmiyorsanız, bi göz atın ve takip edin, seveceksiniz yansız ürün yorumlarını, film ve kitap önerilerini.. Bu yazıdan daha fazlasını hakediyorsun ama malum oyunu da anlatmam lazım :)



1 saat 40 dakikalık, 2 perdelik bir oyun.


Yazan : ALİ CÜNEYD KILCIOĞLU 
Yöneten : ELİF ERDAL

Oyunun konusu; "Bir Cumhurbaşkanı, Başbakan’ın kafasına anayasa fırlatırsa, tesadüf bu ya, siz de o gün askerden dönmüş bir üniversite mezunu olarak iş aramaya başlasanız nasıl bir sürecin içinde bulurdunuz kendinizi? Güzide memleketimizin insan kaynakları uzmanlarının “modern metotlarla” hazırladığı başvuru-eleme-cevap bekleme badirelerini aşmaya çalışmak bir yandan, eşe dosta, aileye karşı işsiz konumunda olmak öte yandan, kendi başvuru kriterlerinizi tabana vurdurmak ters kroşeden gelirken nasıl olur da sağlıklı, ilkeli, tuttuğunu koparan bir vatan evladı olarak kalırsınız? Ya da kalabilir misiniz? Durum bu kadar tuhafken doğal olarak yaşananlar da absürd olacaktır. Hem keyifli, hem de canınızı yakacak bir kara komedi. "


Oyun 2001 krizi döneminde, yeni mezun olmuş, iş bulamamış, aile dırdırı yüzünden köpek bile gezdiren bir gencin dramını anlatıyor. Dram dedim ama oyun çok eğlenceliydi, bir çok kez güldürdü.

Oyuncu Berkay Tulumbacı bana "tek kişilik dev kadrosun be adam!" dedirtti :)
Birbirinden farklı bir çok karakteri mükemmel sergiledi, vücut dili ve mimikleri iyiydi.. Sandalyesini de tebrik ediyorum, onun da rolü büyüktü, çok güzel kalktı altından :)

Oyuna eşlik eden karikatürler de çok yaratıcı ve hoştu.. Oyuncunun anlattığı sahneleri kafamda canlandırmama çok yardımcı oldu :)



Biz Cevahir Sahnede izledik ama oyunun sahneleri burada, gidebileceğiniz bi yerdeyse kaçırmayın ;)
Hepimizin karşılaştıgı ya da karşılaşacağı mülakat facialarından örneklerle, 
iyi seyirler efendim :)

Sevgilerimle
<3



2 yorum :

  1. Canım benim, ne diyeceğimi bilemiyorum ne kadar güzel şeyler söylemişsin. Aynı hisleri paylaşıyorum Çok teşekkür ederim. Oyun seninde dediğin gibi kesinlikle tek kişilik dev bir kadro çok keyifli bir gündü tekrar teşekkür ederim Sevgiler çok öpüyorum

    YanıtlaSil

1-2 kelime de olsa, fikrini paylaş benimle lütfen :)

LinkWithin

link