Aralık 23, 2013

Çay Ağacı Yağıyla Tanışın.!



Merhaba, uzun süre oldu sanki yazmayalı, ne mutfağa girebildim ne de kendimle ilgilenebildim ne zamandır. Yoğundum cidden.

Bugün sizlere çay ağacı yağından bahsetmek istiyorum. 3-4 aydır yok edemediğim sivilcelerimle baş eden bi ürün bu. Ben ilk duyduğumda çay yapraklarını yağa yatırıyorlar ya da yağını sıkıyorlar falan diye düşünmüştüm, ancak öyle değilmiş, tamamen farklı bitkiden elde ediliyormuş. cayagaciyagi.gen.tr adresinden edindiğim bilgilere göre Tea Tree Oil olarak da bilinen bu çay ağacının yağı, Avustralya`da yetişen, 2 metreyi bulan ağacın yapraklarından elde edilir. Yüzyıllarca Avustralya yerlileri bu ağacın yapraklarından elde edilen yağı, esensi çeşitli hastalıklarda kullanmışlar ve hala da kullanmaktadırlar.
Çay ağacının yapraklarını, çayla karıştırmamalıdır. İngilizce olan “Tea Tree” anlamı, çok eskilere, Kaptan Cook`a dayanır. Gemideki tayfalar, yaprakları kaynatıp, çay yerine kullanmışlardır. Onun içindir ki, adı tea tree olarak kalmıştır.





Bu gerekli bilgilerden sonra(!), ben bu yağı Watsons'dan 10-12 tl arası bi fiyata almıştım 1 ay önce. 3 haftadır da kullanıyorum düzenli olarak. 20 ml'lik bir ürün. Kokusunu ya severseniz, ya da burnunuzu kapata kapata kullanırsınız. Ben bunun kokusunu vikse benzetiyorum :)

Eylülün başında Litvanya'ya gittim ve sanki gittiğimin ilk günü sivilcelendim, o zamandan bu zamana yani yaklaşık 4 aydır kurtulamamıştım sivilcelerden. Değişimi aşağıda farkedeceksiniz zaten ama bu değişim 3 haftanın sonunda olmadı. Çıkan bi sivilcenin üstüne sürdüğünüzde 3 4 saat içinde sivilcenin söndüğünü, bir kaç gün içinde de tamamen yok olduğunu göreceksiniz. 


Ben bu ürünü yüzümü yıkayıp, tonikledikten sonra problemli bölgeme ya bir kulak çöpüyle ya da direk parmağıma döküp uygulamaktayım ve gayet memnunum. 

Siz hiç kullandınız mı çay ağacı yağı içeren bi ürün? Memnun kaldınız mı?



6 yorum :

  1. öncesi sonrası fotoğrafıyla paylaşman ve anlatımın çok hoş. İlk defa görüyorum bu yağı, o halde en kısa zamanda edineceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim beğenmene Ece :)
      Eğer sivilce ya da yara gibi problemlerin varsa dene bence de kesin.
      sevgilerimle

      Sil
  2. The Body Shop ta da böyle bir seri var ürünleri ve işlevleri başarılı ama ben kokusunu çok keskin bulduğum için sevip devam ettiremedim Watsonstaki benim için bir alternatif olabilir çok öpüyorum Sevgiler http://goosestyle.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunun kokusu da çok keskin canım, viks gibi valla.
      Bi dene, kokla ben de sonra alırsın istersen :*

      Sil
  3. sivilcelere cidden iyi gelmiş.Peki izlerine iyi gelir mi sizce?

    YanıtlaSil
  4. Yazınızı şimdi okudum en kısa zamanda deneyeceğim.Paylaştığınız için teşekkürler :)

    YanıtlaSil

1-2 kelime de olsa, fikrini paylaş benimle lütfen :)

LinkWithin

link