Nisan 23, 2014

Saç Bakım Rutinim ( İşlem Görmüş Yıpranmış Saçlar)


Merhaba :)
Bu haftanın başında sevgili Mervelil'e saç bakım rutinimle misafir oldum. Katılmak için geç değil, sen de yazabilirsin Merve'ye istersen :) 
Genelde konuk yazar oldugum yazıları blogumda paylaşmıyorum ama saç bakım rutinim blogumda yerini alsın istedim;


Zavallı saçlarım aşırı işlem görmüştür, üst üste boyama mı dersin, evde kendi kendime yaptıgım umutsuz açma girişimleri mi dersin, en sonunda yenik düşüp kuaförde açtırmak mı dersin, üstüne yine yine yine boyalar.!! Yaşım 20 ama saçlarım 120 yaşında, zavallı saçlarım :\ Sonuç olarak dipten 1-2 parmak saçım normal, gerisi kuru ve aşırı yıpranmıştır.


 

Duşta saçlarımı 2 kere şampuanlarım.
2 senedir vazgeçilmez şampuanım Gliss Total Repair'dir. Tabi ki kuru ve yıpranmış saçlar için :) Her banyoda 2. yıkama için kullanırım. Saçlarımı köpürtüp 2-3 dakika saçımda bekletiyorum şampuanı, durularken bile hissediyorum o yumuşaklığı. Daha fazla yorum için tıklayın  :)

Diğer 2 şampuanımı ise 1. yıkama da kullanıyorum, bi banyoda birini, diğer banyoda birini :) Gliss'in Marakeş yağı ve Hindistan cevizi içeren bu şampuanı Normal ve Yıpranmış saçlar için.. Etkisini pek gözlemleyemiyorum 2 değişik şampuanı birden kullandıgım için ama kokusunu ve temizliğini seviyorum :)
Avon Naturals'ın Badem yağı ve Avokado içeren Kuru ve Zarar görmüş saçlar için olan şampuanı ise tam bir fiyasko. Bu şampuanı Gliss'e ara verdiğim zaman kullanmak için almıştım, kuru saçlarımı kupkuru ve taranmaz hale getirdi. 700 ml bi ürün bi de bitmiyor.! :) İlk yıkamada saçlarımı temizlemek için kullanıyorum artık n'apayım! :)


Saçlarımı her banyoda kremlemiyorum, bir hafta kremliyosam diğer hafta kremlemiyorum.  Kremleri de mümkün oldugunca uzun sğre bekletiyorum banyoda.
Maskelerimin ilki Avon Advence Techniques'den Fas Argan yağı içeren besleyici saç kremi. Güzelce yumuşatıyor, kolay taranma sağlıyor ama ne kadar bakım yaptıgı tartışılır :) 
2. kremim Elidor Onarıcı ve Yeniden yapılandırıcı bakım kremi. 2 senedir aralıklarla kullanıyorum, memnunum. Bu da kolay taranma ve yumuşaklık sağlıyor, ayrıca yaptıgı bakımı da gözle görüyorum düzenli kullanınca. Nadiren bu serinin şampuanını da kullanırım, severim :)


Saçlarımı şu son 1 aydır her banyodan önce maskeliyorum, önce saçlarımı yıkayıp maskemi sürüp 15-20 dakika bekliyorum. Ama normalde bu kadar sürmüyor tabi :)
Son zamanlarda çoğu blogda gördüğünüz HC Ovex Hızlı Saç Kurtarma ve Canlandırma Terapisi şu yıpranmış saçlarıma ilaç oldu resmen. Kesinlikle şişirmiyorum bu ürünü, ne vaadi varsa, hepsini yerine getiriyor diyebilirim, dahası için tıklayın :
2. maskem Avondan yine aynı serinin Argan yağı içeren maske. Bunu da severek kullanıyorum diyebilirim ama bir HC Ovex değil tabi :D Nemlendirmesi ve günler süren kolay taranması güzel..

Ve yine vazgeçilmezim Gliss Total Repair Sıvı Saç Kremi, Kuru ve Yıpranmış Saçlar için. Şampuanıyla beraber başladım, o günden beri elimden düşürmem. Her gün saç boyuna ve uçlarına sıkar, öyle tararım :) gerçi itiraf etmeliyim, HC Ovex maskeden sonra bu yavrucaga bile gerek kalmıyor, öyle kolay taranıyor ki zaten :) 
Sıvı keratin içerdiğinden olsa gerek, yandaki kellerimi bile kapattı :) Böyle spreyler saç dibine sıkılmaz derler ama ben arada sıkıyorum, tabi direk derime değil ama dipteki saçlarımda faydalansın istiyorum :) Daha fazla yorum için buraya alayım sizleri :)

Rutinimde çok ürünüm varmış gibi gözükebilir ama hepsini bir arada kullanmadıgım, sırayla kullandıgım için bana bir sıkıntı yaratmıyor :) Gördüğün gibi aynı seriden ürünler kullanmaya çalışıyorum ki etkililiği artsın, cidden böylesi daha faydalı oluyor.

Saç boyaları iyi hoş, tamam ama, benim sana tavsiyem siyaha boyamayın saçınızı, hemen sıkılan biriysen boyama canım! :) hadi boyadın, git kuaföre baştan paşa paşa açtır, evde kendi basına ugrasma, olmuyor.! Ben ettim, sen etme.! 


Sevgilerimle
<3

11 yorum :

  1. Benim de saclarim boyali,kuru ve yipranmis Gliss urunlerini 6aydir kullaniyorum ve superler sivi sac kremi,sampuani her seyi. Gunluk kullanimda hep Gliss kullaniyorum cok detayli bi yazi olmus tesekkurler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim :)
      Glissi herkes sevmiyo, senin de memnun kalmana sevindim Dilekcim :)
      sevgiler

      Sil
  2. Saçlarının en sonki halinin fotoğrafınıda bizimle paylaşır mısın?

    YanıtlaSil
  3. Ya benm yaşım 15 ve 2 yıldr düzleştirici kullanıyorum. Ama saçlarımı yılda bir kez kestriyorum. Saclarım mahvoldu ya napabilirim. Duştan sora dalgalı gorunuyo ve kabarıyo bende okul oldugu icin duzlestriyorum. Kestrmek istemiyorm ama ucları falan cok kirik napmaliyimmm ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eczaneden alabileceğin zigavus iki aşamalı saç bakım spreyini denemeni tavsiye ederim.Bende saçlarımı uzun zamandan beri düzleştiriyorum.Düzleştirmeden önce saç bakım spreyini kullanıyorum.saçlarım ısıdan dolayı zarar görmüyor.

      Sil
  4. gerçekten çok güzel görünüyor, hiç john ferida ürünlerini denediniz mi?

    YanıtlaSil
  5. Gizem saçlarıma ombre yaptırdım o günden beri yapısı mahvoldu internette ne yaparım diye araştırma yaparken sana rastladım =) tanıdık bloglara rastlamak beni çok mutlu ediyor =)

    YanıtlaSil
  6. Saçlarım kuaförümün azizliğine uğradı ve renk açma merakından yandı mahfoldu. neler neler denemedim ki, yok bulamadım. Nerdeyse kökten kestirecektim. Fakat Katkısız Likid Keratin serum kullanınca resmen saçlarım eski doğal halıne yakın bir şekilde düzeldiler. Şu an çok mutluyum. Herkese tavsiye ederim sakın saçınızı kısaltmayın önce bu katkısız keratini yükleyin.

    YanıtlaSil
  7. Bu serumun adi nedir ve nerden temin edebiliriz acaba?

    YanıtlaSil
  8. Benim de saçlarım röfleden kurudu, sertleşti, diplerden de uzamıyor, sanırım küstü. Son zamanlarda saf argan yağı ile keratin dip bakım yağı kullandım, şu an saçlarım resmen eski sağlıklı haline dönmeye başladı diyebilirim.

    YanıtlaSil
  9. Gliss iyi ama tamamen çözüm değil. Yıpranmış saçlar için ekstra ürünler kullanmak gerek. Eczanede önerdiler Zigavus'un pirinç kepeği ekstraktlı şampuanını. Kullanmaya başladığım günden beri etkisini gördüm, şampuan sertleşmiş, çok işlem görmüş saçlar için üretilmiş. Çok memnunum saçlarım kendine geldi, yumuşacık oldu.

    YanıtlaSil

1-2 kelime de olsa, fikrini paylaş benimle lütfen :)

LinkWithin

link