Haziran 16, 2014

Bakımsal Şeyler Cilt Bakım Rutini #19 (Yağlı Cilt)

Merhaba :)
Cilt bakım rutini serimizin 19. haftasında Bakımsal Seyler blogu konugum oldu. Ben Bakımsal Şeyler ile Şımarık Saksı etkinliğimizde tanıştım ve o günden beri severek takip ediyorum. Ürün yorumlarını beğeniyorum ve farklı bir tarzı var, takip ediniz, seversiniz :)

Bakım ordusu

Merhaba!

Ben Bakımsal Şeyler'in yazarı Bebe, bugün Gizem'in konuğuyum. İlk konuk yazarlık tecrübemi bana yaşattığı için ona teşekkür ediyorum. Bloglarda okumayı en sevdiğim yazılar belki de bakım rutini yazıları. Bu yüzden ben de bu yazı dizisine katılmayı istedim. Gördüğünüz gibi küçük bir bakım ordum var. Çünkü yağlı ve güneş lekesi/ben oluşumuna meyilli cildim ihmale gelmiyor. Gelin detaylarına beraber bakalım.

Sabah...

Yağlı cildin bir özelliği gece temizleyip yatsam da sabah az veya çok yağlanmış bir ciltle uyanıyorum. İlk işim banyoya gidip temizlenmek oluyor. Yukarıda sabah rutinimde kullandığım ürünleri soldan sağa kullanım sırasında görüyorsunuz.


Önce La Roche Posay Effaclar jeli ile yüzümü temizliyorum. Çok az miltarı yeterli oluyor. Bence çok etkili, cildi gerçekten temizleyip pürüzsüzleştiren bir jel. Arada farklı ürünler denesem de dönüp dolaşıp bu jeli kullanacağım galiba.

Sonra gün içinde cildimin parlamasını önlemek ve siyah noktaları engellemek için Avene Cleanance toniği kullanıyorum. Ben biraz bol bol döküyorum pamuğa ama normal şekilde sabah akşam kullanılırsa 2,5-3 ay yeter. Alkollü olmasına rağmen tahriş etmeyen, gözenekleri sıkıştırmasa da siyah nokta oluşumunu geçiktiren ve cildi biraz matlaştıran bir ürün. Genel olarak memnunum. Tam incelemesini blogumda bulabilirsiniz.

Cildimin toniği biraz çekmesini beklerken göz altlarıma Nuxe Paris göz çevresi kremini sürüyorum. Bu ürüne başlayalı az oldu, kesin yorum yapamıyorum ama ince yapılı, hafif ve hoş kokulu, temiz içerikli bir ürün. Pompalı şişesi de çok hijyenik ve kullanışlı. Göz altı torbalarıma ve morluklarıma derman olmadı henüz ama zaten bendekilere hiçbir krem çare olamaz bence. 

Gözlerimi kremlerken artık cildim güneş kremine hazır hale gelmiş oluyor. Cildimde çok leke, çil ve ben var. Doktor tavsiyesi üzerine 50 faktörlü güneş kremi kullanıyorum. Bioderma Max Ultra Fluide çok akışkan, parabensiz ve parfümsüz bir ürün. Güneşe karşı korumasına 10 üzerinden 10 veriyorum. Tek kötü yanı cildi parlatması ve ağır bir his bırakması. Benim gibi yağlı ciltli biri için önemli bir sıkıntı. Bu yüzden sabah nemlendirici kullanmıyorum. Bu ürünün de detaylarını burada bulabilirsiniz.

Akşam...

Akşam eve geldiğimde de ilk işim cildimi temizlemek oluyor. Önce Garnier Kusursuz Makyaj Temizleme Suyu ile yüzümü ve gözlerimi siliyorum. Aslında günün sonunda transparan pudra, allık ve fardan ibaret makyajımdan geriye çok az şey kalmış oluyor ama ben böylece kabasını almış oluyorum. Garnier'in bu ürününden gayet memnunum, fiyat-performans oranı çok iyi. Detaylı incelemesi burada

Sonra yine sırasıyla La Roche Posay Effaclar jel, Avene Cleanance tonik ve Nuxe Paris göz kremini uyguluyorum. En son kullandığım Avene Cleanance nemlendirici çok hafif, çok çabuk emilen, jel formunda bir ürün. Severek kullandım ama artık sonuna yaklaşıyorum. Nispeten az kullandığım için bana 5-5,5 ay yetti ama sabah akşam kullanılırsa yaklaşık 3 ayda bitebilir. Bu nemlendiricinin de incelemsini blogumda bulabilirsiniz.

Bunlar günlük olarak yaptıklarım. Bir de arada veya ihtiyaç duydukça kullandığım ürünler var. Mesela The Body Shop Seaweed gözenek temizleyici yüz temizleyicisini 2 günde bir duşta kullanıyorum. Aynı serinin jelini, nemlendiricisini, güneş koruma faktörlü kremini ve toniğini de kullanmıştım. Nemlendiricisiyle birlikte bu ürün seriden favorilerim. Hassas ciltlere önermeyeceğim iri ve sert tanecileriyle cildi pürüzsüz ve yumuşacık yapıyor. Hem ferah hem de çok etkili.

Destek kuvvet

Dört günde bir de Avene Cleance maskeyi uyguluyorum. Beyaz kil maskesi, içinde peeling etkisi yapan parçacıklar var. Yüzde batma ve yanma hissi yapıyor ve zor durulanıyor. Uygulaması kolay, ambalajı pratik, tonikle birlikte siyah nokta oluşumunu azalttı/yavaşlattı. Nemlendirme maskesi gibi neredeyse.  Bu maskeden sonra çoğu zaman nemlendirici kullanmıyorum.

Bazen tüm bunlara rağmen sivilceler olabiliyor. Çıkmalarına yakın hemen Neutrogena Visibly Clear hızlı etkili jel sürüyorum. Minik sivilceleri durduruyor. Büyüklerin ağrısını alıyor ve çabuk geçmesini sağlıyor. Eğer sivilce çok güçlüyse bir şey yapamıyor tabi. Mucize olmasa da işe yarayan bir ürün.

Dudaklarım hiç kuru değildir ama belki de bunu her akşam Bioderma Atoderm dudak nemlendiricisine borçluyum. Özellikle diş macunu dudaklarımda kuru bir hisse yol açıyor ve yatmadan önce bu kremi kullanıyorum. Beyaz bir iz bırakıyor ve kolay emilmiyor bu yüzden de geceyi tercih ediyorum. Gündüz kullanımı zor ama soğuk havalarda geçrekten iyi koruyor ve çatlakları iyileşiriyor.

İşte benim yüzüm için kullandığım ürünler bunlar. Bazılarına bu kadar ürün çok gelmiş olabilir. Bazıları gerçekten diğerleri kadar hayati değil. Bunların içinden temizleme jeli, nemlendirici ve güneş kremi benim için vazgeçilmez. Zaten cildimiz için de yapacağımız en önemli üç şey var: temizlemek, nemlendirmek ve güneşten korumak.

Benden bu kadar :) Okuduğunuz için teşekkürler!

5 yorum :

  1. Cildine ne kadar özenli davranıyorsun, Effaclar jeli çok merak ediyorum ama ya kurutursa cildimi diye endişeliyim. Benim de cildim karma, sivilceye-lekeye-bene çok meyilli:/ :( Ürünlerini de çok beğendim hemmen bloguna da ışınlandım takibe de aldım:) Bana da beklerim : http://kozmetikasigi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben seni zaten takip ediyorum ki :D
      Cildim bakımsızlığa gelmediği için bunu yapmak zorundayım. Lekeler için güzel bir güneş kremini şiddetle öneririm. Yıllarca annemi, doktorları dinlemedim ama bu kış sadece güneş kremi kullanarak çillerimin açıldığını kendi gözlerimle gördüm.

      Sil
  2. ne kadar özenli davranıyorsun canım

    YanıtlaSil
  3. ah keşke üşenmesem de ben de bunları yapabilsem :( gizemcim blogumda makyaj malz. çekilişi var beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. Canım seni mimledim; bilgin olsun ;)
    http://www.duygugoker.blogspot.com.tr/2014/06/mimlendim-mim-oldum.html
    Sevgiler <3

    YanıtlaSil

1-2 kelime de olsa, fikrini paylaş benimle lütfen :)

LinkWithin

link